Osnovna uputstva za pisanje propratnog pisma


Osnovna uputstva za pisanje propratnog pisma
  • Koristite opšteprihvaćeni format poslovne korespondencije.

  • Smestite Vaše propratno pismo na najviše jednu kucanu A4 stranu.

  • Uverite se da pismo nema gramatičkih i drugih grešaka. Pročitajte ga nekoliko puta i, ako je moguće, dajte ga nekom drugom da ga pročita, pre nego što ga pošaljete.

  • Ukoliko ne možete da pismo naslovite na određenu osobu – recimo, niste mogli da dođete do takve informacije – bolje je da izbegnete opšta obraćanja, kao što je, recimo, „poštovani“, ili u engleskim verzijama, „To Whom It May Concern“. Radije koristite izraze kao što su: „Predmet: pozicija saradnika u marketingu“, ili „Attention: District Sales Manager“.

  • Budite originalni. Čitajte primere propratnih pisama, ali ih nemojte prosto kopirati.

  • Neka Vaš stil pisanja bude prirodan, izbegavajte korišćenje žargona i ne budite previše opširni. Propratno pismo treba da bude kratko i jasno.

  • Uvodni deo propratnog pisma treba da je napisan tako da čitaoca podstakne da pismo pročita do kraja. Zainteresujte ga pominjanjem nekog Vašeg saznanja o samoj firmi. Izražavajte se pohvalno o firmi; pokažite da znate nešto kako o samoj firmi, tako i o delatnosti kojom se bavi. Ukoliko je moguće, personalizujte uvodni deo, odnosno kreirajte ga za jednog čitaoca.

  • Navedite poziciju za koju konkurišete u uvodnom delu pisma.

  • Naglasite koji je Vaš potencijalni doprinos firmi, a ne šta Vi očekujete od nje. Uzdržite se od navođenja razloga zašto Vam je potreban posao ili zašto je to dobra prilika za Vas. Što ste pažljivije istražili i saznali bitne stvari o firmi u koju konkurišete – i sve probleme i izazove sa kojima se ona susreće – bolje ćete predstaviti sebe kao nekoga ko može da rešava probleme i da doprinosi stvaranju vrednosti.

  • Neka pojedinačni delovi pisma budu kratki. Koristite različite strukture i dužine rečenica, ali izbegavajte duge i komplikovane rečenice.

  • Izrazite entuzijazam i samopouzdanje.

  • Ne tražite od potencijalnog poslodavca da Vam što pre odgovori.

  • Ponekada se u konkursu traži Vaše očekivanje u pogledu buduće plate ili informacije o Vašoj sadašnjoj zaradi. Ako smatrate prikladnim, umesto nekog tačnog iznosa, možete navesti donju i gornju granicu očekivane zarade, s tim što ćete naznačiti da je plata stvar pregovora, ili da očekujete da ćete moći da se usaglasite sa postojećom strukturom zarada u firmi.

  • Ukoliko šaljete propratno pismo i poslovnu biografiju elektronskom poštom, propratno pismo treba da bude u samoj poruci, a poslovna biografija kao prilog (attachment) poruke.

  • Budite strpljivi i ljubazni.

  • Ako ga šaljete poštom, pismo treba da bude original – a ne kopija – i na istoj vrsti papira kao Vaša poslovna biografija. Po mogućstvu, lični memorandum i kvalitetan papir stvaraju dobar utisak. Tada naslovite pismo na određenu osobu, radije nego na, recimo, kadrovski sektor. Proverite da li su ime te osobe i naziv preduzeća pravilno napisani. Uključite i naziv pozicije osobe kojoj se obraćate i proverite da li je ispravna. Naravno, moraćete da malo istražujete da biste došli do ovih informacija, ali je vredno truda.

 

 

IZVOR: www.cvprimeri.com